Thursday, October 20, 2011

Allah lebih mengetahui :')

zaman kanak2 aku berlalu dengan penuh keriangan..
aku sangat merinduinya dan aku tahu tiada yang akan kembali..
so, aku terima, past is past..never be repeated..only memories
always and always in our mind..


hidup aku mula berubah apabila aku pindah ke kelantan..
sangat mencabar hidup aku disana..tempat kelahiran aku sendiri..
aku mula mengenal manusia, aku mula membuat keputusan
dan aku mula mencorak diri aku..walau apapun yang telah
terjadi selama 4 tahun itu, aku yakin dan aku tahu bahawa segala2nya
adalah takdir Allah untuk mendidik hambanya ini mengenal sedikit
erti dunia..dunia tidak seindah yang disangka..aku hidup 
bersendirian mencari siapa aku yang sebenar..aku kenal dia, mereka dan
menusia..aku kenal erti cinta, rindu, sayang dan sakit..
dan segala2nya memberi kesan dalam hidupku kerana segala2nya
yang terjadi berlaku di depan mata kepala aku sendiri..
mungkin disebabkan itu aku menjadi tabah, aku mennjadi kuat,
dan mungkin juga kerana peristiwa itu, aku menjadi lemah, tidak
menerima orang lain, tidak mempercayai orang..
aku sentiasa ingin berhati-hati dengan setiap tingkah laku aku,
tetapi hakikatnya Allah telah merancang dengan sangat baik..
aku cuba untuk mengelakkan masa silam kembali, tetapi aku 
tak mampu..aku sentiasa berdoa agar segala2nya berakhir
tetapi tidak! segala2nya masih ada..masih sama, dan tetap akan
berlaku kepadaku..aku hanya perlukan kekuatan..sebab kita tidak pernah 
tahu hari esok..

KENANGAN TERINDAH

bila aku dengar lagu tu, aku dah tak rasa apa2..
jadi aku tahu, yang aku dah berhenti mengingati dia..
terima kasih tuhan :')


No comments:

Post a Comment