Saturday, September 17, 2011

kerana segala-galanya telah tertulis :')

all have been written *ignore the grammar error!

bila kita cakap kita sedih, kita tak sedar
semalam kita gembira
bila kita menangis hari ini, kita tak sedar
semalam kita ketawa
bila kita rasa kita sakit hari ini
kita tak sedar kita sihat semalam
bila kita rasa sakit hati hari ini, kita lupa
perbuatan kita semalam!

semua yang berlaku telah tertulis dan semua
yang berlaku adalah kerana perbuatan kita sendiri..
kenapa kita mesti salahkan orang lain?
kenapa kita mesti benci orang lain?
hakikatnya, kita melakukan perkara yang sama!

manusia tidak pernah sedar kesalahan sendiri *saya pun
manusia sentiasa rasa dirinya betul dan sempurna *saya pun
manusia memang susah menerima hakikat *saya pun
sedangkan manusia berada didalam kegelapan..

menegur dan menasihati adalah tugas wajib sesama manusia
teguran saya kepada menusia dan juga diri saya sendiri..

segala yang baik itu datangnya dari Allah swt dan
yang buruk itu adalah kelemahan diri saya sendiri

Assalamualaikum :)



No comments:

Post a Comment